Welcome....

Her şey hakkında her şey.....
Yok Yok....
DUYURU : Yoğun bir döneme girdiğim için haftada bir veya iki yazı yazabiliyorum. Biane....

10 Eylül 2012 Pazartesi

Saray, Entrika, Aşk - Yeni Bir Kore Dizisi : Sarayın Rüzgarı ...

SARAYIN RÜZGARI

[Resim: 20232033gv7.jpg]

Uzun bir aradan sonra yeni bir yazıyla karşınızdayım. Cidden baya olmuş yazalı ... Ben de istemezdim ama araya mim ve işlerim girince ancak yazabildim. (İlk mimimi okumadıysanız gelin şuraya bakın.) Her neyse sonuç olarak yepyeni bir dizi ile karşınızdayım. 

Sarayın Rüzgarı hatırladığım kadarıyla Düşlerimin Prensi'nden sonra gösterilmişti ama benim okul saatimle çakışıyordu. Bu yüzden ilk defa gösterdiklerinde izleyememiştim. Neyse ki tekrar verildi. (Yaza doğru galiba.) İzlediğimde güzel bir dizi olduğunu gördüm. Çok tatlı bir konusu ve çok yetenekli oyuncuları vardı. Dizide ilk küçüklüklerini sonrada büyümelerini görüyoruz ki bu tarihi dizilerde en çok sevdiğim şeylerden biri. Sonra bir de kral amcayı gördüm.(Kendisi TRT'den izlediğim Tacir'de de vardı. Hem de kötü bir karakteri oynuyordu ama o başka yazı konusu.) İzlediğim tarihi dizilerin neredeyse hepsinde o var. Çok iyi bir oyuncu. Her rolü çok iyi oynuyor. Ama Kral olarak oynadığı dizilere çok yakışıyor diyebilirim. Bir de konusundan bahsedeyim değil mi?

Konu:
Yi San'ın yani velihat prensin babası dönemin kralı olan Yi San'ın büyükbabası tarafından bir kutuya hapsedilir ve açlıktan ölmeye terk edilir. Neden olarak da Darbe girişimde bulunacağıdır.(Halbuki adamın hiç öyle bir niyeti yok bunu da söyleyeyim.) Yi San babasına yemek getirirken iki küçük çocukla karşılaşır. Bu arkadaşlarını unutmaz ve sonra onlarda saraya gelirler. Song Yeon ve Dae Su Yi San'a saray entrikalarında yardım ederler.  

Oyuncular:

Lee Seo Jin as Yi San / King Jeong Jo

Han Ji Min as Seong Song Yeon
Park Eun Hye as Queen Hyo Eui
Lee Jong Soo as Park Dae Su
Lee Soon Jae as King Yeong Jo
Kyun Mi Ri as Lady Hye Kyeong
Sung Hyun Ah as Hwa Wan Ong Ju

Ah, o günleri hatırladım da ne kadar zevkliydi... Neyse ben diziye geri döneyim.
Her Tarihi Kore dizisi gibi birçok ders içeriyor. Ama arkadaşlığın önemini vurguluyor aslında. Aslında pek anlatılmaya ihtiyacı olmayan çok samimi bir dizi insan kendinden bir şeyler buluyor içinde. Kurgusu bakımından da kendi içine çekiyor seyirciyi. Aslında fazla söyleyecek bir şey de bulamıyorum.



!!!Spoiler Alert!!!

Şimdi biraz da spoilerlı konuşma zamanı. Hiç bir dizi yazımda bundan vazgeçebileceğimi düşünmüyorum...
Doğruyu söylemek gerekirse tam aklımda kalan çarpıcı bir sahne hatırlamıyorum. Sadece bir kaç replik paylaşmak istiyorum.



Song Yeon: ...Sarayda bizim gelmemizi bekleyin... Ne olursa olsun Tekrar geleceğiz. Tekrar buluşana kadar kendinize iyi bakacağınıza bize söz verin.
Yi San:(ağlayarak parmağını uzatarak) Madem öyle bu sözü arkadaş olarak verelim... Yer yerinden oynasa da şimdi size vereceğim sözü sonuna kadar tutacağım. Tekrar buluşana kadar hayatta kalmaya çalışacağım. Siz de gelip benimle olacaksınız.
Dae Soo: Bu kez sözümü tutacağım. Beni ne kadar dövseler, işkence etseler, yine sözümü tutacağım....
Song Yeon: Efendimiz.
 İzleyenler bilir ne kadar üzücü bir sahneydi(İzlemeyenler için de siz niye buradasınız hala???)Bu sahne de ne kadar duygulanmıştım. Yani hani hep arkadaşlarımıza güveniriz ya. İçim sızlamıştı. Ah bir de videosunu bulsam tam olurdu ama bulamadım. (Biane...)



Ah bir de dağın başında(ben öyle hatırlıyorum.) Yi San'ın İlan-ı Aşk yaptığı sahne vardı ya ah ne duygusaldı....
Tama ahtırlamasam da galiba şöyle diyordu : "Burada bir kral olarak değil, bir erkek olarak bulunuyorum ve sana benimle olmadı söylüyorum. Tıpkı bir erkeğin bir kadına dediği gibi."



Biraz felsefe yapalım demişler bir de....
"Dostuna yakın ol, düşmanına daha yakın..."
Bence çok güzel bir söz.



!!!Spoiler Alert!!!



Hazır birkaç resim koymuşken kamera arkası resimlerini de koyayım.



[Resim: photo55962ba4.jpg]  [Resim: photo55969xa6.jpg]

[Resim: photo55973ny1.jpg] [Resim: yisanparti20py2.jpg]

[Resim: 080114a111yyyyyyyyyyssp0.gif]

Ve bunlardan sonra da yazıya son noktayı koyma zamanı geldi. İzlemenizi tavsiye ederim. Beğendiğim diziler arasında... Neyse içime sinmedi sanki az yazdım gibi geliyor neyse... Yorumlarınızı atın lütfen.....
Son bir şey daha söyleyeyim benim de yeni haberim oldu. Rooftop Prince Türkçesi ile Çatı Katı Prensi'nde de kız başrol oyuncumuz oynuyormuş. Diziye daha yeni başladım bitince başka bir yazı da okuyabilirsiniz....


Not: Son yazılarda yorum sayısı azalıyor. Niye bir nedeni söyler misiniz? Hadi herkesin yorumlarını bekliyorum...

Başka bir dizide görüşmek üzere...
Shin Yoon Hee

4 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Yorumları karıştırıp buna yazacağım yorumu Sarayın İncisi'ne yazdım canım, ondan diğer yorumlarımı sildim. ^^"
    Çok güzel bir yazı olmuş, geç yorumladığım için biane. :(
    Dizi hakkında konuşayım hemencicik. Ben Zoraki Prens'i (ismini hatırlamıyordum o zaman :P) izleyecektim internetten, kaç yıl geçti. Asya Dizi'de geze geze Zoraki Prens yerine bu diziye denk geldim. Ve "dur ya boşver bunu izliyim" deyip başladım. Birkaç bölüm izledim, iki çocuk vardı onu hatırlıyorum. Ha bir de bir kargaşayla açılıyordu dizi, bir suikast oluyordu sanırım. Neyse çocuklar... Bir kız bir erkek, ikisi sarayda keşfe çıkıyordu, yakalanmadan dönüyorlar mıydı neydi.. Çocuk babasını kutu gibi bir dolapta buluyordu babası ona bağırıp uzaklaş diyordu. Bir de saray beylerinin küçük yaşta hadım edildiğini bu diziden öğrenmiştim. Saray ladylerinin evlenme yasağını da Saraydaki Mücevher'den öğrenmiştim mesela. :P Tamamını izlemedim ama ilk bölümleri çok entrikalı baya heyecanlıydı diye hatırlıyorum. Sonra SBS girmişti araya, Zoraki Prens'i de bunu da izleyemedim. =.= Ama güzeldi, izlemek isteyenler tarihi dizi severler kaçırmasın. ^.^
    Ellerine sağlık. Görüşürüz, kendine iyi bak çingu. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben TRT izleyicisiydim.(Gerçi hala öyleyim ya neyse)Oradan takip ettim. Çok hoş diye devam ettim. İyi ki o zamanlar sabahçıydım. Zaten tam gün olunca lisede o da kalmadı çok şeye ara vermek zorunda kaldım zaten ama izlediğim diziler... Vazgeçmek zor ama ya yok kıyamam onlara. Neyse hayat hikayemden sonra devam edeyim. Başladım izlemeye sardı ama sonunu çok üzücü buldum ve sanki bölüm tamamlamak ister gibi tavırları vardı gibi geldi ilk izleyişimde bir yerden sonra koptum. (Şimdi spoiler olacak o yüzden söylemeyeyim.) Ama TRT bu. Tekrar verdi. O zaman tamamladım :)
      Yine de tavsiye ederim elbette :)
      Son olarak teşekkürler okuduğun ve özellikle yorum yazdığın için...

      Sil
  3. eğer bana en iyi 3 kore dizisinin hangisi olduğunu sorsalardı tereddütsüz CİTY HUNTER,BOYS OVER FLOVERS,VE BÜYÜK HAYALLER derdim özelliklede CİTY HUNTER ayyy hele LEE MİN HO YOKMU ay ölürüm ben ona KORELİ JUSTIN BIEBERİM benim.............

    YanıtlaSil